Rusi dolaze!
Foto:
Rusi dolaze, jedan od posebnih programa 12. ZagrebDoxa (21. – 28. veljače), bit će posvećen dokumentarnom stvaralaštvu koje stiže iz Rusije ili se na neki način bavi Rusijom. Čini ga devet filmova uglavnom redateljica s temama koje se protežu od kontroverzne ruske unutrašnje i vanjske politike do portreta atipičnih predstavnika suvremenog ruskog društva. Od filmova s političkom tematikom nalazimo Rok Pavela Kostomarova, Alekseja Pivovarova i Aleksandra Rastorgueva. Film koji je isprva bio niz dokumentarnih reportaža na internetu bilježi ruski socijalno-politički krajolik 2012. godine, s fokusom na moskovske prosvjede protiv Putinova reizbora i djelovanje opozicije. Osim što ima vrijednost dokumenta vremena, Rok je i priča s elementima drame, gorko-slatke komedije pa čak i romanse. Prikazan je na nizu prestižnih festivala dokumentarnog filma poput Karlovih Vara, IDFA-e, CPH:DOX-a ili DOK Leipziga. Alisa Kovalenko, redateljica još jednog političkog dokumentarca, Alisa u ratnoj zoni, od promatračice je tijekom snimanja postala sudionicom. Slijedeći događanja Euromaidana od Kijeva do istoka Ukrajine, postala je zatočenica separatista, koji su ju zamijenili za snajperisticu ukrajinske vojske. Tijekom te "pustolovine" Alisa se nerijetko nalazi usred pucnjava i eksplozija, a osim njezinu životu, rat prijeti i životu njene ljubavne veze. Film je surežirala Lubov Durakova. U programu je i Živio Nepal! redateljice Aljone Polunine, bizarna komedija o dvojici ruskih političara lenjinista zabrinutih za budućnost komunizma, te kratkometražni Razgovor Anastazije Novikove o posljednjem stanovniku jednog naselja koji dane provodi čekajući da mu se supruga javi iz bolnice. Gledamo i film Čudne čestice, koji je osvojio nagradu mladog žirija na festivalu Cinéma du Réel, počasno priznanje u konkurenciji Next Masters na DOK Leipzigu, glavnu nagradu u ruskoj konkurenciji festivala dokumentarnog filma Flahertiana 2015. godine, itd. Redatelj Denis Klebleev u središte filma postavlja kvantnog fizičara koji se ne može pomiriti s time da stvarni svijet ne funkcionira kao svijet kvantne fizike. Represivna Rusija tema je dokumentarca Djeca 404 redatelja Pavela Lopareva i Askolda Kurova, čiji su junaci mladi homoseksualci "autani" u vrijeme kada ruska vlada donosi zakon koji zabranjuje promicanje "netradicionalnih seksualnih odnosa" među maloljetnicima. U tom društvenom okviru mlada Elena Klimova na društvenim mrežama osniva grupu Children-404 namijenjenu "djeci s greškom" kojoj se već u prvoj godini pridružuju 22 tisuće članova. Stranica objavljuje poruke žrtava okrutnih napada zbog spolne orijentacije, a nekima od njih autori su dali i kameru u ruke kako bi sami snimili situacije iz svojih života. Tematski su srodni i filmovi Božja volja redateljice Beate Bubenec i U zamjenu Sofije Gevejler. U prvom pratimo skupinu mladih ekstremista, pravoslavnih neokonzervativaca koji nastoje provesti euharistijsku revoluciju, dok je u drugom filmu nekoliko majki podijelilo s gledateljima svoj doživljaj "najvećeg događaja u životu". Nekima je to donijelo slomljeno srce, nepovratnu promjenu, odbacivanje djeteta ili njegovo posvajanje. Sliku suvremene Rusije daje i Ljubav na prodaju redateljice Tajsije Rešetnikove, film o moskovskoj vlogerici koju uzdržava bogati ljubavnik, a čiji savjeti o muško-ženskim odnosima nailaze na sjajan odaziv kod publike.
NatragZa komentiranje morate biti prijavljeni!
Komentari (0)