Istraživanje otkriva: dm, Lidl i Müller predvode listu najpoželjnijih poslodavaca u trgovini

Foto: pr
Kvalitetan odnos i pravedan tretman od strane nadređenih osoba, sigurnost radnog mjesta i dobri međuljudski odnosi ono je što ih izdvaja od konkurencije. Prema istraživanju Poslodavac prvog izbora, u kojem je tijekom 2024. godine sudjelovalo više od 34 tisuća ispitanika, najpoželjniji poslodavci u Hrvatskoj u djelatnosti Trgovina na veliko i malo su: dm-drogerie markt, Lidl Hrvatska te Müller Hrvatska.
Ovaj poredak odražava percepciju i preferencije zaposlenika te pokazuje koje kompanije ispitanici vide kao najatraktivnije za razvoj svoje profesionalne karijere, kada bi imali mogućnost slobodnog izbora poslodavca. Poslodavci koji doista brinu o zaposlenicima Kako bismo bolje razumjeli što najviše utječe na atraktivnost poslodavaca, ispitanike smo zamolili da izdvoje do tri ključna čimbenika koja, prema njihovom mišljenju, mora posjedovati poslodavac kojeg bi smatrali idealnim. Najveći broj ispitanika (50%) istaknuo je kvalitetan odnos i pravedan tretman od strane nadređenih kao presudnu karakteristiku. Slijede sigurnost radnog mjesta (43%) te dobri međuljudski odnosi na radnom mjestu, koje je odabralo 41% sudionika.
Uz ove najistaknutije čimbenike, posebno su se izdvojili i ugled tvrtke, mogućnosti stručnog napredovanja te ravnoteža između poslovnog i privatnog života, što dodatno oslikava kompleksnost očekivanja zaposlenika u današnjem radnom okruženju.
Mijenjati poslodavca ili ne? Više od polovice ispitanika (50,4%) koji su kao poslodavca prvog izbora odabrali tvrtku iz turističkog sektora često razmišlja o promjeni poslodavca, što je osjetno više u odnosu na prosjek ukupnog uzorka (46%). Dodatnih 39% ispitanika navodi da ponekad razmišlja o promjeni radnog okruženja, dok je tek 10% onih koji uopće ne razmatraju mogućnost promjene poslodavca.
Zanimljivo je da ispitanici koji već rade kod svog poslodavca prvog izbora u sektoru trgovine znatno rjeđe razmišljaju o promjeni posla u usporedbi s onima koji još nisu ostvarili tu priliku. Naime, gotovo polovica njih (47%) uopće ne razmatra odlazak s trenutnog radnog mjesta, dok je takvih svega 8% u ukupnom uzorku ispitanika. Ovaj podatak jasno pokazuje koliko rad u željenom okruženju pozitivno utječe na lojalnost i zadovoljstvo zaposlenika. Što se tiče beneficija, ispitanici koji kao poslodavca prvog izbora biraju tvrtke iz sektora trgovine na veliko i malo, najveću vrijednost pridaju: bonusima za izvanredne rezultate, naknadi za putne troškove, fleksibilnom radnom vremenu, mogućnostima edukacije, plaćenim zdravstvenim uslugama te dodatnim danima godišnjeg odmora. S druge strane, najmanje važnim smatraju pokrivene troškove kulturnih i sportskih aktivnosti, bonuse za preporuke te mobilni telefon za osobnu upotrebu.
O istraživanju: Istraživanje o poslodavcima prvog izbora proveo je Alma Career Croatia putem portala portala na uzorku od više od 34.000 ispitanika tijekom 2024. godine. Istraživanje se provodi na godišnjoj razini dvadesetu godinu za redom. Važno je napomenuti, istraživanje se temelji isključivo na percepciji ispitanika o samim tvrtkama i njihovom slobodnom izboru (u istraživanju NISU unaprijed ponuđeni nazivi tvrtki). Cilj istraživanja bio je saznati koji su, i zbog čega, poslodavci na hrvatskom tržištu rada najatraktivniji općoj javnosti te istaknuti one koji su najviše napredovali. Od ispitanika se tražilo da imenuju (redom) tri svoja poslodavca prvog izbora (tj. poslodavca prvog", "drugog" i "trećeg" izbora). Bodovalo se tako da su poslodavci "prvog" izbora dobili 3 boda, "drugog" izbora 2 boda i "trećeg" izbora 1 bod te se na temelju toga izračunavao ukupan poredak poslodavaca.
NatragZa komentiranje morate biti prijavljeni!
Komentari (0)