Građani žele promjene u školstvu: Mentalno zdravlje i financijska pismenost na vrhu liste prioriteta

Vijesti

Natrag na Vijesti

Građani žele promjene u školstvu: Mentalno zdravlje i financijska pismenost na vrhu liste prioriteta

Foto: pr

Kako bi obrazovni sustav bio u korak s potrebama tržišta rada, važno je kontinuirano preispitivati koje su vještine ključne za osobni i profesionalni razvoj. No, tržište rada posljednjih se godina mijenja brže nego ikad, a obrazovni sustav teško prati te promjene.

Upravo zato je Educentar, vodeći portal za edukaciju i usavršavanje u Hrvatskoj, kojim upravlja međunarodna tvrtka Alma Career Croatia, proveo anketu među više od 750 građana kako bi ispitao koje bi teme trebalo snažnije uključiti u obrazovni sustav.

Što nam nedostaje u školama?

Prema rezultatima ankete, 38% ispitanika smatra da bi najveći naglasak trebalo staviti na upravljanje stresom i mentalno zdravlje. U svijetu koji od pojedinca traži brzu prilagodbu i neprestanu produktivnost, emocionalna stabilnost postaje ključan faktor za uspješno učenje, donošenje odluka i osobni razvoj, napominju ispitanici.

Na drugom mjestu, s 25% glasova, nalazi se financijska pismenost. Građani smatraju da mladi nakon završetka školovanja nemaju osnovno znanje o financijama – ne razumiju razliku između neto i bruto plaće, ne znaju kako funkcioniraju porezi, kako se plaćaju računi ili upravlja osobnim budžetom.

Smatraju da bi obrazovni sustav trebao osposobiti učenike za financijski odgovorno ponašanje, uključujući štednju i pametno trošenje novca.

Komunikacija, poduzetništvo i kritičko razmišljanje

Uz ove dvije ključne teme, 17% ljudi smatra da bi škole trebale više podučavati komunikacijske vještine, jer se radi o kompetenciji koja je važna u gotovo svim profesijama. Ističu i da bolja komunikacija može smanjiti pojavu nasilja u školama te doprinijeti zdravijim međuljudskim odnosima.

Svaka deseta osoba (10%) vjeruje da bi se veći naglasak trebao staviti na razvoj poduzetničkih vještina, koje bi osnažile malo i srednje poduzetništvo te potaknule inovativnost kod mladih.

Podjednak broj ispitanika (10%) smatra da bi škole trebale uključiti i kritičko razmišljanje, građanski odgoj, timski rad i empatiju – vještine koje pomažu u donošenju informiranih odluka i razvoju društveno odgovornih pojedinaca.

O anketi:

Sudjelovalo je više od 750 ispitanika. Zbog jednostavnosti ispunjavanja ankete nisu zabilježeni demografski podaci o ispitanicima tako da se rezultati ne mogu generalizirati, ali su indikativni.

Natrag

Komentari (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!