MOL Grupa kupuje više od 400 maloprodajnih mjesta u Poljskoj
Foto: pr
· MOL ulazi na poljsko tržište kupnjom 417 maloprodajnih mjesta Lotosa za 610 milijuna dolara koja pokrivaju cijelu zemlju čime kompanija potencijalno može dosegnuti 3. mjesto na lokalnom tržištu maloprodaje goriva.
· Kao dio ugovora, PKN Orlen kupuje 185 maloprodajnih mjesta iz mađarskog i slovačkog portfelja MOL Grupe za 259 milijuna dolara.
· Ovom akvizicijom MOL je već premašio svoj strateški cilj za 2025. i dosegao gotovo 2400 maloprodajnih mjesta.
· Ugovor podliježe tome da PKN Orlen dobije odobrenje od Europske komisije za spajanje s Lotosom.
Varšava/Budimpešta, 12. siječnja 2022. – MOL je danas potpisao niz ugovora s Grupom Lotos SA i PKN Orlenom koji pokrivaju prodaju i kupnju nekoliko elemenata portfelja. MOL preuzima 417 maloprodajnih mjesta u Poljskoj što kompaniji omogućuje dosezanje trećeg mjesta na lokalnom tržištu maloprodaje goriva. Dodatni dugoročni ugovor osigurava opskrbu motornim gorivom za kupljenu mrežu u Poljskoj. Ugovori su u skladu s ažuriranom dugoročnom strategijom MOL Grupe “SHAPE TOMORROW” 2030+.
Ovom akvizicijom MOL Grupa sa svojom djelatnošću Usluga kupcima i maloprodaja ulazi u 10. zemlju. Broj maloprodajnih mjesta u portfelju doseći će 2.390 od nedavnih 1.943 lokacija, koje posluju pod pet različitih brendova. To uključuje nedavno kupljenih 120 maloprodajnih mjesta kompanije OMV Slovenija i 95 novih maloprodajnih mjesta u Slovačkoj i Mađarskoj. Potpisani ugovori podliježu odobrenju tržišne koncentracije.
Nakon dovršetka transakcije, MOL bi postao glavni igrač na poljskom tržištu maloprodaje goriva, dok današnji ugovor pruža izvanrednu priliku za anorgansko širenje i izvrsno se uklapa u ambicioznu strategiju rasta djelatnosti Usluga kupcima i maloprodaje.
“Za MOL ovaj posao predstavlja veliki korak na strateškom transformacijskom putu koji smo započeli 2016. i ubrzali prošle godine našom ažuriranom strategijom. Stjecanje imovine ACG-a u Azerbajdžanu, izgradnja nove tvornice poliola u Mađarskoj i naš ulazak u Poljsku važne su prekretnice na putu ostvarenja naših ciljeva. Ovom akvizicijom dobit ćemo pristup najvećem gospodarstvu u srednjoj i istočnoj Europi, kao i doprijeti do gotovo 40 milijuna potencijalnih kupaca naših proizvoda i usluga. Mađari i Poljaci dijele ista povijesna iskustva. Naš zajednički cilj je osigurati sigurnu opskrbu energijom srednjoj i istočnoj Europi, a vjerujem da će energetski koridor Sjever-Jug ovim sporazumom dodatno ojačati” – rekao je Zsolt Hernádi, predsjednik Uprave i glavni izvršni direktor MOL Grupe.
„Ovo je prijelomni trenutak za poljsku industriju goriva. Dovršavamo akviziciju LOTOS Grupe, posao čija je namjera dobrobit za cijelo poljsko gospodarstvo, obje uključene kompanije, njihove kupce, zaposlenike i dioničare. Otkad je proces pokrenut, naglašavali smo da je prioritet ostvariti dodatne koristi od spajanja, a upravo smo to i postigli. U maloprodaji smo s našim mađarskim partnerom dogovorili ugovor o zamjeni imovine, koji će izravno unaprijediti naše planove geografskog širenja jačanjem maloprodajnog lanca u Slovačkoj, ali i kroz ulazak na za nas novo tržište Mađarske“ - rekao je Daniel Obajtek, predsjednik Uprave PKN ORLEN-a.
MOL-ova regionalna prisutnost dodatno će se diverzificirati, a glavna tržišta proširiti na najveće gospodarstvo srednje i istočne Europe. Kupljena imovina bila bi temelj za budući rast u zemlji u kojoj je MOL do sada bio ograničeno prisutan. Poljska ima jake ekonomske izglede i visoku stopu motorizacije s ogromnim regionalnim tržišnim potencijalom čija godišnja potrošnja goriva iznosi 23 milijuna tona s očekivanim rastom od 1-2 % u srednjem roku. Stečena mreža nudi posebno jake tržišne pozicije među maloprodajnim mjestima na autocestama s daljnjim mogućnostima organskog rasta i značajnim povećanjem prodaje u segmentu negoriva.
„Prije nešto manje od godinu dana predstavili smo MOL-ovu strategiju 2030+ i cilj nam je bio proširiti našu maloprodajnih mrežu na 2.200 lokacija u srednjoj i istočnoj Europi do 2025. Dovršavanjem ove transakcije i uključivanjem Poljske u naš portfelj Usluga kupcima i maloprodaje čak bismo i premašili taj cilj. No, nećemo tu stati jer vjerujemo da Usluge kupcima i maloprodaja imaju veliki potencijal na putu energetske tranzicije. Naš je cilj uslužiti sve veći broj kupaca i ponuditi rješenja mobilnosti u skladu s promjenjivim navikama potrošača, uz najkvalitetnije usluge i robu. Lotosova sjajna mreža bit će izvrsna baza za to”, rekao je izvršni potpredsjednik za Usluge kupcima i maloprodaju MOL Grupe Péter Ratatics.
Podložno konačnom odobrenju za preuzimanje imovine u Poljskoj je i MOL-ova prodaja 185 maloprodajnih mjesta iz svog portfelja kompaniji PKN Orlen za 259 milijuna dolara, od čega se 144 lokacija nalazi u Mađarskoj i 41 u Slovačkoj.
Ugovor podliježe tome da PKN Orlen dobije odobrenje od Europske komisije za spajanje s Lotosom.
O MOL Grupi
MOL Grupa je međunarodna integrirana naftna, plinska, petrokemijska i maloprodajna kompanija sa sjedištem u Budimpešti, Mađarska. Prisutna je u više od 30 zemalja, zapošljava dinamičnu radnu snagu koja broji 25.000 ljudi te ima više od 100 godina iskustva. MOL Grupa upravlja s tri rafinerije i dva petrokemijska postrojenja pod integriranim upravljanjem lancem opskrbe u Mađarskoj, Slovačkoj i Hrvatskoj, te posjeduje mrežu od gotovo 2.000 maloprodajnih mjesta u 9 zemalja srednje i jugoistočne Europe. MOL-ove aktivnosti istraživanja i proizvodnje poduprte su s iviše od 85 godina iskustva u području ugljikovodika i 30 godina iskustva u utiskivanju CO2. Trenutačno postoje proizvodne aktivnosti u 9 zemalja, a istražna imovina u 14 zemalja.
MOL je predan transformaciji svog tradicionalnog poslovanja temeljenog na fosilnim gorivima u niskougljični, održivi poslovni model i nastoji postati ugljično neutralan do 2050. dok oblikuje niskougljično kružno gospodarstvo u srednjoj i istočnoj Europi.
Prisutnost maloprodaje MOL Grupe na tržištu srednje i istočne Europe
Trenutno i bez novih akvizicija, MOL Grupa ima 1.943 benzinske postaje u 9 zemalja pod 5 različitih brendova. 468 u Mađarskoj, 435 u Hrvatskoj, 303 u Češkoj, 254 u Slovačkoj, 243 u Rumunjskoj, 105 u Bosni i Hercegovini, 71 u Srbiji, 53 u Sloveniji i 11 u Crnoj Gori. MOL Grupa drži vodeću poziciju na tržištu u Mađarskoj, Hrvatskoj, Slovačkoj te u Bosni i Hercegovini, drugi je najveći tržišni igrač na češkom tržištu, a treći u Sloveniji, Rumunjskoj i Crnoj Gori.
NatragZa komentiranje morate biti prijavljeni!
Komentari (0)