LOKALNI IZBORI NA NASLOVNICAMA

Vijesti

Natrag na Vijesti

LOKALNI IZBORI NA NASLOVNICAMA

Foto: AŠ

LOKALNI IZBORI NA NASLOVNICAMA

dnevne novine sa lokalnim dosegom posvetile su više prostora lokalnim izborima na naslovnici od nacionalnih dnevnih novina24 sata, dnevne novine sa najviše čitatelja, najmanje su se bavile izborimapredizborne oglase na naslovnici imali su Glas Istre, Novi list, Zadarski list te Slobodna Dalmacija

Promatrali smo koliko su lokalni izbori bili zastupljeni na naslovnicama dnevnih novina u periodu 01. svibanj – 28. svibanj tj. od službenog početka predizborne kampanje pa do predizborne šutnje prije drugog kruga izbora. Promatrani su dnevnici: 24 sata, Večernji list, Jutarnji list, Slobodna Dalmacija, Novi list, Glas Istre, Zadarski list, Glas Slavonije

U nastavku donosimo kratki pregled istaknuntih/udarnih* tema na naslovnicama:

*udarne teme -vijesti koje su zauzimale čitavu naslovnicu ili su bile najuočljivije veličinom slova, bojom naslova, fotografijom

24 sata

Od 28 promatranih dana, lokalni izbori bili su tema na naslovnici 8 dana – prije prvog kruga izbora samo jednom, i to da bi kao udarnu vijest objavili Željko Kerum u Splitu dijelio populistička obećanja o ekstra mirovinama i jeftinim stanovima. Sve s Rolexom na ruci" uz komentar "Nosi sat od 360.000 tisuća kn, a dužan milijardu."

Na dan prvog kruga također je cijela naslovnica bila posvećena izborima, objavljena je poruka "Izađi i glasaj – nemoj da ti sutra bude žao".

Nakon održanog prvog kruga, kao udarne teme na naslovnici su bile izdvojene teme: "Lokalni izbori 2021 – dobili su prvu rundu!", "Dvoboji u drugom krugu – HDZ sada strepi za Dalmaciju"; "Izborna senzacija Ričard: humor me spasio nakon smrti sina"; Tomislav Tomašević vs. Miroslav Škoro: samo se u jednom slažu – srušili bi stadion u Maksimiru."

24 sata na naslovnici su imala ukupno 8 objava s temom lokalnih izbora.

Večernji list

Večernji list je u 12 svojih izdanja na naslovnici najavio članke s tematikom lokalnih izbora, a udarna vijest izbori su bili 4 dana, nakon održanog prvog kruga. Udarni naslovi bili su: "Tomašević novi lider oporbe."; "Šiber i Bagić analiziraju izbore u Zagrebu: Pravi test za Možemo tek slijedi"; "Najavljene promjene u upravi Zagreba: Možemo traži smjene, Bandićevi pročelnici kažu: Ne trčite pred rudo."; "Stručnjaci analiziraju: Ima li Možemo doista poseban status u medijima?"

Večernji list na naslovnici je imao ukupno 16 objava s temom lokalnih izbora.

Jutarnji list

Jutarnji list je, kao i Večernji, na 12 naslovnica izdvojio teme koje se odnose na lokalne izbore a one udarne bile su na naslovnici također nakon prvog kruga: "Premoćna pobjeda zeleno-crvenog pokreta -Tomašević: pobjedit ćemo bez da smo prodali dušu"; "Insajdesrki izvještaj iz Možemo! Prvi potezi nakon očekivane pobjede za dva tjedna"; "Danas prvi sastanak budućih partnera u Zagrebu – kreću pregovori o podjeli vlasti"; "Prava istina o čistkama pročelnika"; "Jutarnji prvi sučelio Škoru i Tomaševića uoči drugog kruga bitke za Zagreb"

Jutarnji list na naslovnici je imao ukupno 17 objava s temom lokalnih izbora.

Slobodna Dalmacija

Na naslovnici Slobodne Dalmacije lokalni izbor bili su zastupljeni u 50% slučajeva a udarne teme prije prvog kruga bile su fiktivni birači u Obrovcu i neslužbene imovinske kartice za gradonačelnika Splita a nakon prvog kruga istaknute su teme i naslovi: rezultati izlaznih anketa nakon prvog kruga, osvrt političkog tajnika HDZ-a na loš rezultat u Splitu; priča o Petru Peročaninu, načelniku Civljana koji je sa 104 osvojena glasa ostvario pravo na plaću višu od 11.000,00kn neto. Najavljen je i tekst o pet velikih okršaja lokalnih izbora u drugom krugu, uz komentar " U Splitu će biti majka svih bitaka". Na naslovnici su se kao udarne teme našle i priče o Ivanu Krželju koji je osvojio novi načelnički mandat u Zadvarju; priča o tri žene koje su osvojile mandate na otocima; sučeljavanje Puljak vs. Mihanović te zanimljivost iz lokalnog političkog života – "Jedna stranka u jednom mjestu ima dva kandidata: kumče i kum, obojica HDZ-ovci u borbi za vlast."

Slobodna Dalmacija na naslovnici je imala ukupno 23 objave s temom lokalnih izbora.

Novi list

Novi list je na petnaest naslovnica izdvojio teme vezano za lokalne izbore a one udarni naslovi prije prvog kruga bili su "Bitka za Rijeku: Obersnelovu fotelju želi čak 11 kandidata"; "Predizborna debata Novog lista – naša vizija Rijeke nakon Obersnela". Nakon održanog prvog kruga izbora kao najvažnije vijesti izbori su izdvojeni četiri puta a teme su bile "Filipović i Štimac u drugom krugu"; "Budući gradonačenik, tko god bio, nema većinu u gradskom vijeću"; "Izbori za župana: Zlatko Komadina vs. Gari Capelli" te još jednom, zadnji dan prije predizborne šutnje " Bitka za Rijeku: Filipović vs. Štimac".

Novi list na naslovnici je imao ukupno 32 objave a s temom lokalnih izbora.

Glas Istre

Glas Istre znatan je prostor posvetio lokalnim izborima, na naslovnici su izbori bili tema u dvadeset izdanja, a kao udarna tema pojavili su se nakon održanog prvog kruga – "Najveća izborna pobjeda – Edi Pastrovicchio osvojio Vodnjan i porazio IDS!"; "Borba za Pulu – Elena Puh Belci vs. Filip Zoričić".

Istaknut je bio i razgovor s novim pulskim dogradonačelnikom, Brunom Cergulom; odbijanje platforme Možemo da podrži izbor Filipa Zoričića za pulskog gradonačelnika; Sanja Radolović vs Boris Miletić te ponovno Elena Puh Belci vs. Filip Zoričić.

Glas Istre na naslovnici je imao ukupno 34 objave s temom lokalnih izbora.

Zadarski list

U 10 svojih izdanja Zadarski list je na naslovnici imao temu izbora a kao udarna tema pojavili su se nakon prvog kruga: "HDZ-u najviše glasova za gradsko vijeće i skupštinu"; "Davor Lončar, uspješni načelnik Poličinika" te gradonačelnik Zadra, Branko Dukić uoči drugog kruga.

Zadarski list na naslovnici je imao ukupno 14 objava s temom lokalnih izbora.

Glas Slavonije

Glas Slavonije jedini je od promatranih dnevnih novina koji je imao 24 izdanja tijekom promatranog perioda (ne izlazi nedjeljom) ali kao i kod drugog lokalnog dnevnika, Glasa Istre, zabilježili smo na naslovnicama veliku pristunost tema vezanih za izbore.

Prije prvog kruga izbora izdvojene udarne teme bile su: "Velika analiza izbornih lista – što se nudi na istoku Hrvatske?"; izborne zanimljivosti; cijena predizborna kampanje – tko je od kandidata koliko potrošio a posljednji dan kampanje prije održavanja prvog kruga na naslovnici je istaknuto "Prvi čin obilježit će bitke za druga mjesta – analitičari kampanju ocjenjuju mlakom, a puno će ovisiti o izlaznosti birača". Na dan izborne šutnje istaknuta je na naslovnici tema o mjerama koje će se provoditi na glasačkim mjestima – "Na biračko mjesto s maskom, vlastitom olovkom i osobnom"

Glas Slavonije na naslovnici je imao ukupno 29 objava s temom lokalnih izbora.

Natrag

Komentari (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!