Černjul: Hrvatska ima jaku tradiciju dobrih snimatelja
Foto:
"Hrvatski snimatelji su ovdje, na akademiji, tretirani kao umjetnici i kao autori filma, tako da su oni bili uvijek priznati kao važni kreativni suradnici redatelju. Možda je to proizvelo moju generaciju", kazao je Vanja Černjul povodom nagrade Društva američkih snimatelja (American Society of Cinematographers) koju je primio kao najbolji direktor fotografije u kategoriji televizijske serije.
Černjul je nagrađen za rad na epizodi The Fourth Step u Netflixovom serijalu Marco Polo. Prethodno je radio i na popularnim američkim televizijskim serijama kao što su Ružna Betty, Televizijska posla, Sestra Jackie, Bored to Death i Orange is the New Black, filmovima Pizzerija Kamikaze, City Island i The English Teacher, te na hrvatskim filmovima Majka asfalta, Ćaća i Majstori.Inače, uz Černjula na seriji Marco Polo radio je još jedan Hrvat, scenograf Nenad Pečur.
Černjul je na konferenciji za medije održanoj u Festivalskom centru ZagrebDoxa (u zagrebačkom Centru Kaptol) ocijenio kako je Hrvatska uvijek imala jaku tradiciju dobrih snimatelja. "Kao što znate, osnivač odsjeka za fotografiju na zagrebačkoj Akademiji dramskih umjetnosti, Nikola Tanhofer, bio je uvaženi snimatelj, ali i veliki redatelj, tu je zatim Goran Trbuljak, moj profesor, koji je bio jedan od najvažnijih konceptualista", objasnio je Černjul.
Ravnatelj Hrvatskog audiovizualnog centra Hrvoje Hribar podsjetio je da u SAD-u uspješno radi i snimatelj Igor Martinović, koji je za Netflix snimao seriju Kuća od karata, ocijenivši da su hrvatski snimatelji kao mađarski 70-ih ili poljski 90-ih koji su "zaposjeli" američku kinematografiju. "Da, to je Martinoviću upravo rekla Jodie Foster kad su snimali Kuću od karata, a nakon što sam ja s njom snimao Orange is the new Black", otkrio je Černjul.
Hribar i Černjul su se dotaknuli i fenomena Netflixa te sve većeg prelaska filmskih redatelja na televizijski format. "U zadnjih deset godina tehnološki su napredovali televizori, koji mogu podnijeti široke planove, koji traži zanimljiviji način pričanja priče, pa su se i filmski redatelji angažirali u televizijskim projektima jer treba napraviti nešto novo. U toj klimi povratka redatelja na televiziju zanimljiva postaje i kamera, tako da je to samo jedan razlog zbog kojeg je moguće raditi ovako zanimljive projekte", kazao je Černjul.
Hribar je upozorio da je Netflix globalni operater koji ima drugačiji model financiranja i eksploatiranja svojih proizvoda, koji otvara novi niz pitanja o budućnosti tradicionalnih modela financiranja kinematografije, bilo u Europi ili Hollywoodu. "Ta dva modela su se gotovo pomirila, našla sklad, a onda se pojavio treći "predator", servisi Silicijske doline, online provideri koji uspostavljaju novi model koji nas vodi u veliko nepoznato", kazao je Hribar, dok je Černjul ocijenio kako je ta promjena nezaustavljiva.
BackTo comment, you have to sign-in!
Comments (0)